Wednesday, January 19, 2005

AKADEMI

Baru semalam aku berpeluang utk menonton drama AKADEMI di astro ria. Sebenarnya aku pun tak tahu itu adalah siaran ulangan. Aku dah lama dengar psl drama nie.. aku memang nak tgk.. yelah kan bebudak AF2 yg berlakon.. so aku nak tgk gak diorang nie bleh berlakon ke tidak.

Aku tgk dalam 15 minit yg pertama aje... pastu aku decide tukar siaran lain.. coz jln cerita dia.. ntahlah .. bagi aku tak seronok dan agak bosan... cerita biasa2 aje...Tambahan pulak bebudak AF2 nie masih malu2 dan kekok utk berlakon.

Adam aku rasa dia sesuai jadi penyanyi je.. dia tak boleh berlakon.. bukan tak berbakat tapi gaya dia tak kena.. Dia masih nak control macho.. tak sesuai lee.. Smalam aku tgk Umie Aida pun jadi kekok gak.. yelah kang dia berlakon betul2 nampak mcm over shadow plak. So lakunan Umie Aida ngan Adam nampak mcm tak balance.

Klu ikut sinematografi tu memang lah ok.. yelah kita pun tau stail Rashid Sibir mcm mana kan?. Cuma mungkin selain dari pelakon yg baru setahun jagung tu.. jln cerita Akademi nie tak berapa best sgt..

Lepas Ali Setan ...aku tak jumpa lagi cerita student yg betul2 suasana student. Yang ada lepas Ali Setan cuma cerita2 student yg tak logik dan tak masuk akal. Apalah salahnya buat cerita student yg sebenar.. tak perlu reka atau tokok tambah.

Sebab tu aku suka cerita Yasmin Ahmad (Sepet dan Rabun).. coz scene yg diambil berdasarkan kejadian sebenar yg dilakukan oleh kita hari2. Sebab tu cerita dia tak nampak kekok atau tak nampak over.. coz semuanya realiti..

No comments: