Monday, October 27, 2008

RAYA SAKAN

Raya dah abeh. So tahun nie aku anggap, aku nie beraya sakan lee..

B4 Raya geng2 comel ku dah plan nak wat open house umah masing2. So aku pun memulakan tirai, tapi tulee bukan senang nak curi masa geng2 comel ku nie.. penyudahnya ramai yg xbleh blah.. eh xbleh pegi... Kebetulan Z plak ada kat KL time tu n ckp nak jumpa aku. Daripada niat nak wat open house utk geng2 comelku trus bertukar niat open table breakfast ngan Z. Melia n Rus pun join gak.. so jadilee sessi open breakfast kat umah aku, siap ngan package basuh kain skali.. heehehe. Disebabkan kesuntukan masa coz Z dah nak gerak.. tambahan pulak sessi gossip baru part intro jee. So malam tu kitorang repeat.. kali nie g umah Melia n Rus plak.. kiranya hari tu .. breakfast kat umah aku, dinner kat umah Melia n Rus. So berlarutan lee smpai pkl 12mlm. Thanks Z coz blanje murtabak, n thanks Melia n Rus coz sediakan ayam percik n black papper, masak sendiri katanya... walaupun... Tapi part terpedaya nie, haruslee Z kan.. hehehe.. aku awal2 dah tau dirong tipu... klu diorng masak, haruslee melia berpeluh2 n muka x sudah jeee.. tapi nie siap relek n post vogue lagi.. ehheheheee... (p/s: Z, dah tau ke? yg nugget tu pun diorng beli gak..). Cuma yg ralat nya, sorang pun x terpk nak amik gambo.. walaupun xde kamera tapi hp kan ada... ish.. camne bleh lupa neiii..

Sessi beraya nie bukan stakat tu jee.. malah bersambung ke minggu seterusnya.. g beraya umah Saida plak. Aku, Kechik, Lynn n Cip g leee memeriahkan keadaan. Sepanjang perjalanan dari KL ke Kajang ke Giant Cheras... satu sessi memanaskan badan sambil menggunakan istilah bahasa yg baru dari Lynn.. "Soon $%^%^$%". So mcm2 xperiment kitorng buat menggunakan perkataan tu.. dari penjodoh bilangan, kata kerja n kata nista.. semuanya lah... :D. Lepas penat gelak tetiba masing2 nak terkench. kecuali Cip, dia cool jeee.. kitorng yg kalut tak hengat smpai xleh nak fokus.. hehehe.. smpai kat Giant trus brlari anak.. skali Cip kuar last skali.. eheh dia pun x tahan gak kee.. hehehee.. Pastu g cari kedai nak beli kandang kucing kat dlm Giant tu. Adussss .. serius aku memang geli binatang berbulu, so kat situ aku tgk2 dari jauh jee.. tapi hampir2 menjerit gak coz ada 1 kandang tu, ada kucing.. aku xpasan.. n kucing tu lepak jeee.. keras.. skali dia bergerak.. mak aiii... terkejut aku.. uhuhuhu... Mlm tu berangkat leee secara konvoi ala2 g meminang ke rumah Saida. lepak lee smpai pkl 11pm++ pastu gerak aa coz esoknya Lynn ada kelas n kitorng plak ada open house lagi.. kali nie besau punye... So salam2 ngan Saida .. n ckp esok kita jumpa lagi.. hehehee..




Yeap btul esok nya tu memang jumpa Saida balik kat open house CT plak.. hehehee.. Panas plak time nie.. biasanya ptg2 ujan.. kali nie panas. Aku layan food je lee.. lepas satu, satu aku amik food. Walaupun food x brp byk..hehehehee... Pastu aku diserang sakit perut.. adussssss....2x mak runner g toilet... adakah aku terkena sumpahan CT?.. hehehehee




Sessi open house berterusan lagi... g umah Linda plak.. sebelum tu aku g survey hadiah futsal kat PERTAMA. Balik tu trus g umah Cip, lepak umah Cip sementara nak tunggu pkl 3 nak g umah Linda. Sebelum tu dpt sms "kak yatie suh kita tolong dari pkl 4 - 9".. aiyaaaaaa ingatkan leh makan sambil melepak.. tapi ku memang xbleh nak tunggu smpai pkl 9pm. Janji ngn Shaza kat Shell Beverly Height pkl 3.45pm... pkl 5++ x smpai2 lagi.. sesat rupanya.. pastu aku ngan Cip g runner jemput dia kat flamingo sebelum dia sesat lagi jauh.. heee. Last2 smpai umah Linda pkl 6++. Kitornag mula2 nak balik pkl 7.30 tu ... tapi Linda tahan suh lepak ngan dia tgk Sehati Berdansa.. Uiihhh kenot lee, next time je le. Pkl 8pm baru kitorng gerak..
p/s: Linda saborjelah byk2 ek.. be cool bebeh...

Open house lagi kat umah Kak Yatie plak, wahhh ada laksa Johor tu.. mmmmmmm best. Ptg tu b4 g umah kak Yatie g round Ampang Park carik baju nak pakai utk dinner Aidilfitri Maestro esoknya tu. So lepak umah kak yatie sampai pkl 10++, pastu nganto si Mirul n Shaza balik.


baru 1st round..


errrkk...sandwich...sandwich...


2nd round


nak balik...

Penyudahnya raya tahun nie.. dak2 MTG xde pun yg wat open house... hehehehe. Plan nak wat open house ngikut giliran cuma tinggal plan jee.. xpe lepas bulan raya kita still boleh lagi wat makan2 ek..


Malam Kemuncak Aidlifitri

Bereeh


Bereeh++


goodies


petugas yg blok view...

3 comments:

... said...

wahhh kecu sekali update panjang berjela gitu.. very the vasssttt lah kecu nyer hari raya open house.. 1 hari berapa umah su pi... nie le oang panggey raya sakan :D.. ehh mana gambar heliza ngan bereeh nyer geng.. terselit kat memana ke heliza tu.. awat x nampak dia..

berbalik pasal beraya kat umah melia ngan russs.. halamakk.. nugget daging pun bukan buatan sendiri ke? bior betoi bebeudak tu.. alamakkk terkena akussss... tapi kan dia siap bagi resepi le.. tengah garuk2 kepala lagi nie .. :D

Anonymous said...

hampegas btul petugas tu...
sib baik ada org halau ketepi ;)

KECU said...

acik ila.. heliza nyorok bawah meja.. malu katanya.. heee..

Cip.. tu lee seb baik dtg bawak gangster.. heee