Saturday, April 30, 2005

MAIN NYOROK-NYOROK

“5,10,15, 20, 25, 30, 35, 40… dah ke belum?”
“belum”
“45, 50, 55, 60,65, 70..”
“dah”

Dari sinilah aku tau kira dlm gandaan “5”. Dan dari sinilah aku mula belajar tengok jam. Memang dari kecik klu main nyorok2.. inilah kiraan yg aku kira….

Lepas kira aku start cari abang ngan adik aku… tapi umah aku taklah besar.. so aku dah tau dah pot diorang nyorok. Celah almari, bawah katil, belakang pintu dan paling tinggi tempat nyorok ialah kat palang bumbung umah.

Biasanya klu adik2 aku senang je aku cari. Diorang tak pandai nak lari mana2. Klu abg aku payah sikit.. dia takkan duduk diam satu tempat. Klu aku cari celah almari.. dia akan lari kat belakang pintu.. bila aku cari belakang pintu dia lari bawah katil…

Dah puas aku cari … aku pun berhenti.. aku tak dpt cari abg aku… aku diam kejap.. Aku pandang sekeliling.. manalah dia nyorok. “HOOOO!!!!!!!!”.. spontan abg aku sergah aku dari belakang.. aku terkejut, melompat dan terjatuh berguling2.. Memang kelakar klu aku terkejut time kecik2 dulu.

Pernah sekali aku disergah sampai buku yg ada kat tgn aku melayang entah kemana. Sebab tu lah aku sering jadi mangsa klu main nyorok2.. Tak kiralah time aku kena cari diorang atau time diorang cari aku.. Aku sure akan disergah.. eeemmmmm.

Mungkin sebab itulah bila dah besar.. aku dah lali dgn sergah org… so aku dah tak terkejut. Skg nie sampai member2 aku dah malas nak sergah aku.. coz tak ada effect.. sampai tgk cerita hantu pun muka aku selamba jee… padahal member aku dah menjerit2 dah…

No comments: