Tuesday, February 21, 2006

ROCKS


Rocks.. berkisar zaman kegemilangan BATTLE OF THE BAND.. Bila tgk cerita nie tingat rock kasut aliph.. hehehe... Aku baru jee beli vcd nya.. tak sempat nak g tgk kat TGV.

Jalan cerita nya baik.. (bagi aku leee).. psl bebudak muda yg gile main muzik.. moral of the story dari filem nie.. ialah... muzik tak leh bawak kita kemana2 klu ilmu didada tak cukup.. dan takleh nak kasik anak bini makan klu tak ada fixed income. Apa2 pun kena keje gak. Aku tau ada yg tak setuju ngan ckp aku nie.. tapi aku cerita dari pengalaman... laki aku dulu pun gile muzik mcm bebudak Rimba Bara tu...

Balik pada filem Rocks... (atau roker). Pengarahan yg longgar, editing kurang, background muzik tak berapa mengancam... Filem Rock nie klu guna muzik yg diciptakan khas utk filem nie lagi baik... atau pun nyanyikan balik lagu2 lama tu... tak payah semua 2,3 jee dah cukup.. takut feel tu tak terasa. Movement dari scene ke scene nampak jump.. means tak berapa smooth dan tetiba jeee... pastu pulak bckground muzik yg mati tetiba bila scene bertukar.. maybe gak kerana kesan LPF.. Lawak memang lawak.. aku enjoy..

Sinematografi bagi aku ok... angle kamera pun ok... klu filem Rocks nie digarap betul2 mesti powerkan... Hopefully mamat khalid dpt buat yg lebih better lagik...

Tapi apa yg pasti laki aku enjoy abis... coz dia sure terkenang2 zaman rock aliph dia dulu.. hehehe...

Rock woooooo!!!!!!

2 comments:

Anonymous said...

Nice blog.. Let U to surf http://twofrens.blogspot.com First blog duo ever!!

Anonymous said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»