Tuesday, February 12, 2008

DUNIA BARU... the movie?...



Plan punye plan... akhirnya lepas gak aku g tgk filem "Dunia Baru The Movie". Memang dah lama aku tunggu nak tgk filem nie. Drama nya kat TV3 pun dah abis.. so kena tunggu session 4 plak.

Bila aku tgk filem nie aku mula tertarik dgn montaj permulaan sewaktu credit pelakon2. Menarik. Sebelum menonton filem nie aku mula fikir nak tgk n enjoy or tgk n fikir.... semuanya kerana aku dah baca komen2 press kat sotkabo.. tu lee kesilapan yg aku buat. Coz sebelum nie aku xkan baca sinopsis mahupun review untuk filem2 yang aku nak tgk. Coz bila aku dah baca review sebelum menonton... ini lah jadinya.. aku akan tgk sambil compare ngan review n komen2 yg aku baca. Bila dah jadi mcm nie ... aku dah xleh nak enjoy tgk ... asyik dok men compare sambil pk mcm2.. aiyaaaaa....



Ok for DBDM.. Maybe aku dah follow drama nie kat TV3 so aku dah paham dgn karektor watak dlm DB. So bagi org2 mcm aku nie... xde masalah untuk memahami terlebih dahulu dialog2 diantara mereka. Tapi aku terpk (kan aku dah ckp dah.... ish..) mcm mana klu penonton yg baru pertama kali tgk DBDM nie... ? Mesti blurkan kenapa si Tajul tu pk duit dulu b4 pk camne nak slamatkan Anizah. Dan apa kaitan antara Suzanna n Opie yg dikatakan adik beradik.. camne leh jadik adik beradik plak!!!. Bagi aku klu drama yg di olah ke filem.. haruslah jadi mcm satu benda baru.. bukan sebagai sambungan episod. So aku rasa penting klu karektor ditekankan utk setiap watak. Selain itu kekurangan dari segi audio dan dubbing... Angle kamera aku suka lagi yg drama nye compare tu filem... dlm filem angle dia menarik tetapi pening skit..

Anyway... filem nie memang menyeronokkan... walaupun permulaan cerita agak slow... tapi dipertengahan baru terasa happening... Oh ya dlm DBDM aku suka watak Suzanna... watak dia nampak terserlah.. Aku akan pegi lagi utk 2nd time... kali nie nak tgk jeee.. xnak pk2... Tu lee nyesal baca review dulu.. ish...

Ekceli benda nie bukan 1st time ... dulu penah kena gak.. time PGL dulu... smpai 4x aku g tgk PGL .. 1st n 2nd time xleh nak layan coz asyik dok pk... nape dia wat mcm tu x wat mcm nie.. nape Hang Tuah tu serius sgt.. nape itu nape ini.. fuhhhh tension...

So lepas nie nak tunggu cerita 'ANAK" plak.


5 comments:

Anonymous said...

yeay ! im pes!!! muahahaha!!! ai likeee

Anonymous said...

weh ske aar lagu nih

KECU said...

:) :)

Anonymous said...

br pas nengok smlm..
best tp nape saye gelak pakse..
asal tgk wayang je mesti xde perasaan..
aish...

KECU said...

sian.... :D :D