Tuesday, December 02, 2014

POSKAD (Tragedi Travelog) - Grup Buku Karangkraf


BAB 14

Hatyai – Di satu sudut berhampiran stesen keretapi, seorang lelaki bertopi merah berjalan ke arah seorang gadis sambil membawa sebotol air mineral.  “Do you need anything else, lady?” botol mineral itu di hulurkan.  Saleha yang lemah mengangkat perlahan kepalanya, mendongak memandang lelaki itu.  Saleha menggeleng perlahan "no, thanks" kemudian tunduk semula.  Botol mineral itu di letakkan di sisi Saleha.  Dia kemudian melabuhkan punggungnya betul-betul di sebelah Saleha.  Saleha mengerling. 

"I'm Habib" lelaki itu menghulurkan tangannya. Saleha hanya merenung sambil berkata "Malaysia?".  Lelaki itu menggeleng "Singapura".  "Terima kasih sebab tolong saya tadi" Saleha senyum.  Lelaki itu agak terkejut "oh, orang kita? I thought you foreigner" Habib memandang Saleha "Singapura juga?". 
Saleha menggeleng "Malaysia".


Saleha merenung Habib yang telah membantu mengangkatnya sewaktu dia terkulai lemah di tepi jalan. Perlukah aku beritahu dia apa yang terjadi?.  .......... byk lagi bab di POSKAD (Tragedi Travelog) - Grup Buku Karangkraf



No comments: