Monday, July 18, 2005

MACAM MANE TU...!!!

Aku tak tau nak mulakan macam mane cerita nie... sedang aku duduk2 ntah kenapa tetiba fikiran aku menerawang jauh.. mula lee keluar cerita2 lama..

Secara tak sengaja aku start menganalisis fakta dari cerita2 lama aku..

Aku pernah kena kutuk bila cakap aku minat artis sipolan sipolan.. ada yg buat memek muka .. ntah lah kadang2 aku tak paham perangai manusia nie.. Minat kepada seseorang tu .. tertakluk kpd hak diri kita sendiri.

Aku pernah cakap aku minat Siti Nurhaliza.. terus member aku buat muka "eeee".. aku tak tau makna memek muka dan dialog tu.. adakah jijik atau hina.. "eee .. artis kampung".. aku diam aje.. coz tak guna aku nak marah atau balas.. buang masa aku je.. Tapi kekadang tu terdetik juga aku nak tanya balik.. "alaaaa.. ko pun asal kampung gak.. sama mcm aku.. apa salahnya aku minat ngan artis kampung"... tapi aku tak sampai ati nak ckp mcm tu.. coz mungkin dia akan terasa sampai ke ulu ati.. (ekceli dia asal felda dan aku memang jati budak KL but so what.. apa beza bandar n kampung?)

Ada juga member aku yg tak pernah tgk cerita melayu.. "ee.. sorry not my level".. hehehee aku gelak gak... yelah aku tak tau la plak level dia kat mana.. tapi yg aku tau.. tiap2 petang dia wajib pi pekena teh tarik mamak.. hehehe... klu ikut level dia.. paling koman pun delifrance atau starbuck.

Satu lagi statement dari member2 aku yg aku ingat .. "aku klu beli URTV aku baca artikel psl hollywood jeee"... hehehe... aku gelak lagik.. coz lepas tu aku tanya "artikel tu ko ingat diorang dpt dari mana?" member aku jawap "eleh diorang wartawan mesti leee byk contact".. kali nie aku gelak beso... artikel kat dlm URTV (dan seangkatan dgnnya). Diambil dari majalah omputih.. (entertainment etc.. lupa lak namanya). Mostly cerita hollywood yg keluar kat URTV dan seangkatannya tu.. aku dah baca dulu kat mag. omputih.. (aku baca free jee kat kedai sotkhabar).

eemmm... apa lee salahnya klu diam..dan tak keluarkan statement mcm tu. Udah lidah tu rasa belacan, tempoyak, petai, jering.. tak payoh lee nak kata rasa mayonis ngan spaghetti.

Ekceli aku tak kisah pun klu ada member aku yg minat Inul atau Ifa Raziah.. kerana itu hak diorang.. klu boleh aku nak dengar pendapat diorang psl artis yg diorang minat.. atleast aku tau gak lee sedikit sebanyak.

No comments: