Thursday, July 28, 2005

Sayup terdengar hujan
Mencurah ke bumi
Dingin terasa
Memecah kesunyian malam
Dan aku disini
Sendiri dibaluti resah
Dibayangi sesal yg tak sudah

Tenung kelangit sepi
Tiada purnama
Didalam kelam
Terlihat bayang ku sendiri
Terpaku membisu
Tanpa suara dan segala
Apa petanda apa rahsia

Oh Tuhan Ku yg Maha Esa
Maha Pengasih Maha Pemurah
Andainya malam yg begini
Memberi pengertian untuk ku
Mencari hidayah MU
Bagai ku tadahkan setulus
Pengampunan dan pengharapan
Untuk aku menebus dosa
Dosa semalam

Cukup setakat ini
Aku merasa terasing
Terkurung dalam sengsara
Balasan dari kehancuran
Yang aku ciptakan

Dan kini aku mengerti
Antara dosa, pahala
Yang mana lebih utama
Dalam meniti
Kehidupan dan hari kematian...
oooooo.....

Andai malam ini satu peringatan
Bersyukur ku pada ilahi
Andai malam ini satu kesudahan
Ku pintaaaaakan ....
Satu penangguhan
Untuk aku mengucapkan
Kalimah Terakhir....

No comments: