Wednesday, July 02, 2008

SEPI ITU INDAH KADANG2..




Ari tu aku g tgk SEPI...

Best cite nie.. coz cara sinematografi yg cantik dan juga plotnya sangat creative.. awal2 semua dipecah2kan.. then kat tgh semua nye bercantum... cite nie pun ada gak unsur2 bollywood nya tapi dapat ditutup dengan sinematografi dan garapan yg creative oleh Khabir Bahtia..

So dlm cite nie siapa yg bersalah?..
Adam yg terlepas kertas dari tangan dan melekat kat cermin depan kereta Sufi atau Sufi yg lupa nak selamatkan wife dia, atau Imaan yg xbleh terima kenyataan kematian Khalil sehingga menyebabkan dia kena langgar dgn kereta Sufi...?

Bagi aku, aku salahkan budak yg rosakkan kek Adam sewaktu majlis kawin adik dia.. klu budak tu x rosakkan kek tu.. Adam xkan pegi semula kat kedai dia n amik kek.. so sure Adam x jumpa kertas tu.. dan sure Sufi x terlanggar Imaan dan semestinya Imaan lari melintas xpe dilanggar... :)

Dan siapa yg paling kesian dlm cite nie...
Adam yg asyik melepas jeee nak kawin?, atau Sufi yg kematian isteri dan xdpt memperisterikan Marya atau Imaan yg terlalu sayangkan Khalil sehingga dia mengalami hormon x stabil dan jiwa kaco?..

Aku pilih Suzie.. coz dia yg paling kesian sekali... dah yo yo ooo tunggu si Adam .. pastu dah siap bertunang bagai.. dah hepi gile.. alih2 Adam g ckp xnak kawin ngan dia kat depan org ramai kat majlis kawin adik Adam... siot jee kan?...


Siapa pula yg kempunan?..
Suzie yg x dpt kawin dengan Adam, Marya yg ingat kan Sufi akan tunggu dia .. alih2 meninggal, atau Khalil yg sekadar menjelma dalam mimpi Imaan?..

Pilihan aku ialah Zain... kempunan nak anak...:D

So pegi lah tengok filem ini... gerenti berbaloi menghabiskan RM10 untuk membeli tiketnya...


www.sepithemovie.com

3 comments:

Hudd Pique Lovato said...

takde mase lg nk gak tgk SEPI nih....

KTS said...

hi..

bg aku yang bersalah dalam citer ni, org yg lekat kertas kat cermin... nape la dorg ni sk letak kertas kat cermin... bahaya tau... kengkadang aku dah jalan kete baru perasan ada kertas...

paling kesian dlm citer ni, watak khalil... nak tolong org, tp kena bunuh... tu lah org kata buat baik berpada2

yg kempunan plak Marya.. sbbnya masa dia buka hadiah yg anak sufi bagi, terus muka dia berubah... sbbnya, dia ingat at least dapatla gelang emas ke... alih2 getah rambut buru... kesiannn :D

KECU said...

Thanks singgah kat blog nie..

wakakakaka!!! bila baca ko tulis psl marya tu.. tetiba aku teringat cite mr.bean.. scene gf mr.bean bagi signal nak cincin.. tapi mr.bean bagi paku utk cangkuk frame... heheheheee